Teknosa'nın 2014 Hedefleri!

VoiceSearchgoogle

Elektronik eşya perakende zinciri Teknosa, 2014’te 4 milyar TL ciro hedeflediğini açıkladı. Geçtiğimiz yıl ise yüzde 27 büyüme ile 3 milyar TL rakamına ulaşılmıştı.

Tüketici Teknolojisi sektörü öncüsü Teknosa, 2014 dönemi büyüme stratejisini çoklu kanal (omni-channel) üzerine kurdu. Çoklu kanal modelinin yatırımda öncelikli alan olarak belirlenmesi sonrası yapılacak yatırımların tutarı 60 milyon TL olarak hesaplandı. Hedeflenen bu projenin ekseninde mağazalaşma yatırımları ile beraber online kanalda da büyüme önemseniyor.

2014 hedeflerinin paylaşıldığı toplantıya Teknosa Genel Müdürü Necil Oyman ve Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer de iştirak etti. Haluk Dinçer’in açıklamasına göre 2013’te teknoloji pazarının yüzde 38’ine sahip olan Teknosa, bu yıl ise 1.500 yeni istihdam oluşturmayı hedefliyor.

Toplantıda konuşan Necil Oyman, Teknosa bulunmayan 4 ile mağaza açacaklarını duyurdu. Bu sayede her ilden tüketiciye ulaşmak amaçlanıyor. Oyman’ın üzerinde durduğu bir başka konu ise “teknosa.com”.

Yapılan açıklamalara göre mağaza zincirinin, yılın teknoloji odaklı e-ticaret sitesi seçilen internet sitesi teknosa.com’dan yapılan satışlar 2013’te bir önceki yıla göre 2.3 kat büyümüş ve ziyaretçi sayısı yine 2012 yılına göre yüzde 80 oranında artış sağlamış.

Teknosa, müşteri odaklı yeni projeleri ile yarattığı deneyimler sayesinde müşteri sadakatini artırmaya ilerki dönemde de devam edecekmiş gibi görünüyor.

Toplantıda Sabancı Grubu olarak Türkiye’nin gücüne ve dinamizmine güvenildiği söylenirken öte yandan 2014 yılı hedeflerinde şimdiye kadar bir değişikliğe gidilmediğini de eklendi.

HAKKINDA Emir

1993 yılında Şişli’de doğdu. 2011 yılında Kocaeli Üniversitesi Türk dili ve Edebiyatı bölümüne girdi. Bir sonraki yıl aynı üniversitede Görsel İletişim Tasarımı bölümünde Çift Anadal Programı’na başladı. Günümüzde ise bir yandan lisans eğitimine devam ederken diğer taraftan web içerik editörlüğü yapmakta